لیست فروش پیگمنت فلورسنت رنگی

فروش پیگمنت فلورسنتی رنگی مرئی

آشنایی با کاربرد و فروش پیگمنت فلورسنتی 

پیگمنت فلورسنت رنگی مرئی در طیف نور روز جزو خانواده پیگمنت های آلی است. رنگدانه فلورسنتی مرئی در طیف نور روز از مواد رنگزای محلول در یک ماده حد واسطه که یک رزین آلی است، تهیه می‌شوند که به صورت جامد درآمده و قابلیت ریز شدن به صورت اندازه ذرات پیگمنت را دارند. این ذرات پیگمنتی می‌توانند در محمل‌های گوناگون به وسیله دستگاه آسیای معمولی که در صنعت رنگ بکار می‌رود، پخش ‌شوند. پیگمنت های فلورسنتی با توجه به نوع ساختاری که دارند، رنگ‌های بسیار جذابی را در محصولات ایجاد می‌کنند که همین امر خرید و فروش پیگمنت فلورسنت رنگی را در صنایع پلاستیک و رنگ‌سازی ایران رونق داده است.

فروش پیگمنت فلورسنتی رنگی

مکانیزم عملکردی

پیگمنت های عادی به طور انتخابی قسمتی از نور سفید را انعکاس می‌دهند و قسمت‌های دیگر نور را جذب می‌نمایند و آن را به تدریج به انرژی به صورت گرما تبدیل می‌نمایند. پیگمنت های فلورسنتی مرئی در نور روز به طور مشابهی قسمت‌هایی از نور دریافتی را انعکاس می‌دهند و بقیه را جذب می‌نمایند. رنگدانه فلورسنتی انرژی طول‌موج کوتاه‌تر نور مرئی را جذب می‌کند و بیشتر آن را به صورت انرژی رنگی انعکاس می‌دهد. این امر باعث می‌شود که رنگدانه فلورسنتی، رنگ‌های بسیار درخشانی ایجاد کنند. این درخشانی زمانی بیشتر می‌شود که این پیگمنت ها در معرض در نور فرابنفش قرار گیرند. فروش پیگمنت فلورسنت رنگی

رنگدانه فلورسنتی رنگ مرئی در نور روز اساساً پشت پوش نیستند. در نتیجه برای آنکه بتوان حداکثر درخشندگی پوششی را با این‌گونه پیگمنت ها به دست آورد، باید آستری با پیگمنت سفید به‌کاربرده شود. در این حالت پیگمنت های فلورسنتی نه تنها از نور تابیده‌شده انرژی دریافت می‌کنند، بلکه از نوری که از پوشش فلورسنت رد شده و سپس از طریق سطح سفید زیرین انعکاس یافته نیز بهره‌مند می‌شوند.

کاربردهای رنگدانه فلورسنتی رنگی

با توجه به ویژگی‌های رنگدانه فلورسنتی رنگی، این پیگمنت در برخی کاربردهای خاص بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال شاهد خرید و فروش پیگمنت فلورسنت رنگی در صنعت حمل و نقل هستیم. برخی از سطوحی که در آن‌ها از رنگ‌های فلورسنتی استفاده به می‌شود به شرح زیر است:

ایمنی زمینی:

در خطوط ترافیکی رنگدانه فلورسنتی رنگی جهت علامت‌گذاری ماشین‌آلات، کپسول‌های آتش‌نشانی، علائم نشان‌دهنده محوطه خطر و  یا تعیین جهت، خطوط لوله، راه‌بندها یا موانع بر سر راه، تجهیزات ایمنی ، کلاه ایمنی و غیره به کار می‌رود.

ایمنی هوایی:

علائم قابل رؤیت روی هواپیما، تجهیزات کمک‌کننده زمینی، موانع بر سر راه، علائم فرودگاهی نیز به کمک رنگدانه فلورسنتی رنگ‌آمیزی می‌شوند.

ایمنی دریایی:

از این پیگمنت در علائم و نشانه‌های ایمنی بر روی قایق‌ها، اسکله‌ها و تعمیرگاه‌های کشتی، گوی‌های شناور در آب، اسکی آبی، تله‌های ماهیگیری و تجهیزات دریایی نیز استفاده می‌شود. فروش پیگمنت فلورسنت رنگی

تجاری:

از این رنگدانه در طراحی و تزئین چیدمان (lay out) ، کارهای نمایشی، آگهی‌های تجاری، کمک‌های بصری جهت بهتر دیدن علائم، بولتن‌های نقاشی شده، پوسترها، عبور نمایشی اشیاء مختلف، علائم فروشگاهی، علائم روی کامیون‌ها و نمایش تجاری کالاها نیز استفاده می‌شود.

عمومی:

از دیگر کاربردهای رنگدانه فلورسنتی رنگی می‌توان به : علائم ترافیکی مدرسه، شماره منازل، صندوق پستی، علامت‌گذاری راه‌های ورودی، اسباب‌بازی‌ها، موتورسیکلت‌ها، تریلرها و پوسترها اشاره نمود.

رنگدانه فلورسنتی رنگی

خرید و فروش پیگمنت فلورسنت رنگی

امروزه در صنایع ایران رنگدانه فلورسنتی رنگی جایگاه خاص خود را پیدا کرده‌اند. در صنایعی نظیر رنگ‌سازی و پلاستیک شاهد استفاده از این نوع پیگمنت ها در جهت تولید محصولات درخشان و خاص هستیم. البته با وجود آنکه این پیگمنت ها رنگ‌های درخشان و جذابی ایجاد می‌کنند به دلیل قیمت بالا و عدم پشت پوشی، در تمامی کاربردهای معمول قابل‌مصرف نیستند. در نتیجه در ایران حجم خرید و فروش پیگمنت فلورسنت رنگی و همچنین میزان مصرف آنها در مقایسه با سایر پیگمنت های آلی بسیار کمتر است.

تهیه و تنظیم : تیم فنی رادمان شیمی

** در صورت نیاز به خرید عمده پیگمنت فلورسنتی رنگی با شماره  77678137-021    تماس بگیرید.**

**جهت آشنایی با سایر پیگمنت‌های موجود در شرکت رادمان شیمی، به بخش محصولات  و جهت کسب اطلاعات فنی بیشتر در رابطه با پیگمنت‌ها به بخش سوالات فنی مراجعه کنید.**

منبع:

  1. استوار، شمس‌الدین (۱۳۸۹)، پیگمنت ویژگی‌ها، انتخاب و کاربرد، نشر انجمن خوردگی